Skip to main content

MISI DAN VISI 

MISI 
Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara

VISI 
Pendidikan Berkualiti Insan Terdidik Negara Sejahtera

Comments

Popular posts from this blog

LOGO SMK CHERAS JAYA Diilhamkan oleh Puan Halijah Binti Hamzah dan Encik Adam Bin Aris SEGITIGA - Melambangkan wawasan dan usaha untuk maju dan pencapaian satu matlamat kepada semua warga SMK Cheras Jaya.  REKABENTUK - Separuh bulatan membentuk bulan sabit melambangkan dinamik dan simbolik nilai-nilai murni dalam agama Islam. MERAH - Menggambarkan semangat juang untuk mencapai kecemerlangan dalam semua bidang kokurikulum dan akademik. KUNING - Sekeliling bulatan melambangkan peraturan dan undang-undang yang diamalkan.  UNGU - Latar belakang memberikan gambaran perpaduan dan kerjasama dalam satu tujuan warga SMK Cheras Jaya.  HIJAU - Mengamalkan nilai-nilai murni dan keharmonian warga SMK Cheras Jaya disamping salah satu warna pengenalan sekolah. 
LAGU SEKOLAH   SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN  CHERAS JAYA SEKOLAH KAMI SEMUA USAHA TERAS JAYA COGAN KATA MENJADI KEBANGGAAN KITA  BERDISIPLIN DAN BERETIKA BERILMU DAN BERWAWASAN TAAT PADA PERINTAH TUHAN KAMI JADIKAN AMALAN HORMATI IBU BAPA DAN JUGA  GURU-GURU HIDUP AKAN SELAMAT ILMU YANG DITUNTUT DIBERKATI SELALU
SMK CHERAS JAYA  LOKASI - Jalan 3/13, Taman Cheras Jaya, Balakong, CHERAS, Selangor Malaysia JENIS SEKOLAH - Sekolah Menengah Kebangsaan, Sekolah Kerajaan Telefon = 0390805423 Fax = 0390750522 Pada 2009, Sekolah Menengah Kebangsaan Cheras Jaya memiliki 1397 pelajar lelaki dan 1311 pelajar perempuan, menjadikan jumlah keseluruhan murid seramai 2708 orang. Ia mempunyai seramai 154 orang guru.